2009年2月17日 星期二

每日足球quote語


"It was the best day of my life because it proved I can play again. It was a special moment to score and very emotional. I had tears in my eyes. I celebrated by kissing my wedding ring because my wife, Andreja, daughter Lorena and family supported me right through it."

->"這是我一生中最棒的一日,因為這證明了我仍然能比賽.進球對我來說是一個特別的時刻且非常激勵人心.眼淚在我眼中打轉,(進球)慶祝時我親吻我的結婚戒指,我老婆Andreja,女兒 Lorena ,和家人支持我度過難關".

槍手克羅埃西亞前鋒Eduardo Da Silva在聯盟杯面對Cardiff City 時獨中兩元.賽後他感性地表達他的回歸.這名出生於巴西的克羅埃西亞國腳,因嚴重斷腿,在缺陣近一年後再度重返賽場.
-----

"During this year's festive season, one club which had suddenly become very rich made various astronomical bids in the transfer market. Of course, there was a tremendous outcry in the football family, people called it outrageous and scandalous.



->"在今年歡樂的賽季裡,一家俱樂部(暗示曼城)變得非常有錢,且在轉會市場上有些非常驚人的開價.當然啦,在足球圈中有非常強大的反彈聲浪,人們稱此舉為無恥和不像話的行為.


Uefa主席Michel Platini ,今日對著歐洲議會發表了一次90分鐘的演說.其中特別提及前些日子Man City欲花大筆鈔票在Kaka轉會費上的問題.未來歐聯也可能做出相關政策上的限制,在球隊間建立一個金錢上的公平競爭( establishing financial fair play).


festive:喜慶、歡樂的


outcry:強烈抗議、吶喊


outrageous:可憎、不道德的、無節制的


scandalous:可恥、丟臉、誹謗性的


-----


"I think they have played into our hands and that the title race now is going to be between ourselves and Liverpool. However, I shall be keeping a wary eye on Aston Villa, who seem to have picked up the baton from Arsenal."


->"我認為他們(卻爾西)的命運已經被我们所掌控,現在聯賽冠軍的爭奪只在利物普與我们之間.然而,我應該提防阿思頓維拉的從後追擊,他们似乎已從阿森納手中拿走(競爭)的權仗.


佛爵爺認為,本季英超奪冠的競爭絆腳石只剩紅軍Liverpool.而他更視Chelsea開除Luiz Felipe Scolari,為退出競爭奪冠行列的一舉.


baton:官杖、權杖


played into our hands :(徵求正解)






沒有留言:

張貼留言